Lill-Mona Økstad, leder med smarte gulrøtter, NLP, Metaresource

Hvordan lykkes som leder med å bruke smarte gulrøtter

12. september 2016 | Kommentarer er skrudd av for Hvordan lykkes som leder med å bruke smarte gulrøtter

Apotek1 får skryt av sine ansatte for å ta godt vare på dem.
Hovedkontoret heter Servicekontoret, det er i seg selv et godt eksempel til etterfølgelse!

Lill Mona Økstad er leder for Apotek 1 i Drøbak Sentrum.
Hun erfarer daglig at NLP-utdannelsen er et viktig verktøy i jobben med å skape et av de mest vellykkede apotekene blant 300 i hele Norge! Smarte gulrøtter er et virkningsfullt og morsomt innslag.

Målbare resultater med smarte gulrøtter

Lill Mona har jobbet i Apotek 1 siden mai 2013. Hun spurte lederen sin hva hun skulle måles på i den nye jobben. Apotek1 bruker et poengsystem med ulike kriterier, og resultatet gir en bonus som de ansatte kan bruke til noe hyggelig. Veldig motiverende!

Vil du bli motivert av et kapittel av bestselgerboken Alt sitter i hodet? Effektive og enkle teknikker og øvelser. Få det her.
Poengsystemet omfatter aktiviteter som er relatert til god rådgivning overfor kundene, fokus på ulike satsingsområder, og oppdatering av faglig kunnskap via e-læring. Lill-Mona kalte det smarte gulrøtter.

Kreativt konkurranseinstinkt

 

ledelse, Lill-Mona, Apotel 1, NLP, MetaResourceLill Mona er opptatt av kvalitet og har nok et godt konkurranseinstinkt. Hun brukte det hun har lært gjennom NLP om målsetting og kommunikasjon, og sammen bestemte de seg for å sette ny rekord for apoteket.

En konkurranse ble satt i gang. Kriteriene skulle støtte apotekets fokus på rådgivning, informasjon og behovsavklaring. En konkurranse som bidro til økt kunnskap ble både morsom og lærerik.

 

Lederen forteller engasjert:

«Det ble laget et stativ som vi kunne tre perler på ved oppnådde aktiviteter, og det var enkelt og inspirerende å konkurrere om godt resultat. Jeg var bevisst på å rose alt som ble gjennomført, og vi feiret selvfølgelig både små og større delmål. Vi jobbet også med økt bevissthet rundt hvilke ord og setninger vi brukte i kommunikasjonen med kunder. Etter ett år med slikt fokus har vi nå oppnådd stor suksess og engasjementet ga oss muligheten til å feire med en tur til København!

NLP har vært et fantastisk verktøy gjennom hele driften av apoteket. Et apotek er jo en kunnskapsbedrift, og NLP handler om gode verktøy for språk, tankesett og kommunikasjon. Målinger har vist bra resultater på lederstøtte, mål og strategi, tilbakemeldinger, lederfokus og fornøyde medarbeidere. Jeg kan gjerne anbefale NLP til alle bedriftsledere.»

Etter at denne artikkelen er skrevet har hun overtatt et Apotek 1 i Moss.

Studiet Lill Mona har tatt er tredelt, og det begynner med personlig utvikling som passer for alle. 
Her finner du flere referanser

Blogglistenhits